Tuesday, July 19, 2005

Ameerika unistus

Ma olen ammu mõelnud, et tahaksin kirjutada siia mõtteid Ameerika Ühendriikidest.
Ei, ma ei taha seda sellepärast, et võtsin ülikoolis loenguid Ameerika poliitikast ja ühiskonnast.
Oh no, too pathetic.
Arvan, et Ameerika Ühendriigid pakuvad palju mõtteainet kogu ülejäänud maailmale kuidas OLLA ja samuti kuidas MITTE OLLA.
Kui Ameerika märksõna on "areng", siis on see areng ja expansion juba toimunud. Ma ei taha siin Ameerika välispoliitikat lahkama hakata ja selleks puuduvad mul ka veel vajalikud sügavad teadmised . Ameerika kultuurist rääkima olen aga alati valmis.
Tom&Jerry oli mu lemmikmultifilm ja täpselt niikaua kuni tuli Zack Morris ja Simpsonid.
Tuvikesed.
Ameerika sitcom-idest ja televisioonikultuurist ma kirjutaksin romaane, kui ma vaid oleksin kultuurianalüütilisem ja pädevam.
Saadete ja reklaamide kiire vahetumine ekraanil....ma ütleksin selle kohta mobiilsus,on muutnud inimesed kiiremaks ja ka kannatamatumaks. Võrdlusmoment staatiliste seitsmekümnendate briti huumorisaadetega näiteks viitab kui kiireks on televisioon muutunud ja kuidas see kiirus inimesi tagant kannustab.
SAAVUTAMA. TÖÖTAMA. Protestantlikud tööhobused.
Nüüd Muusikast. Madonna material girl.....hmmm not bad.......Marylin Monroe oli üks kurvameelne naine, sest inimene, keda nii palju copy`takse ja paste`takse ei saa olla terviklik rõõmus inimene.
"Diamonds are the girls best friend"...oh yeah ,Marylin...how much did the pay for you...for your sadness.
Mind huvitab Ameerika vaimsus. (Ojaa, see on olemas! Isegi Miki-Hiires.) Ma usun, et Toqueville visandas eurooplastele päris tervikliku pildi ameeriklaste mõttemaailmast.
Ivy League ülikoolid on omaette teema. Sealt nad kasvatasidki "Tommy Hilfigeri" ja Ralph Laureni inspireerinud kolledzipoisse ja-tüdrukuid.

Ma arvan, et kui Ameerika oleks nagu Eminemi laul LOSE YOURSELF......siis vaataks meile vastu 8 Miles Roadi tühermaa, kus elab kellegi joodikust ema....ja...kus tegelikult võib iga nurga peal peksa saada.
Lõhestunud Ameerika.
Võid ainult loota, et sa jääd "õigele" poole.

ja kutid laulaksid burksiplatsil Eminemi stiilis:

"Look, if you had one shot, one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip? "


ja tshikid laulaksid Madonna "materiaalse tüdruku" laulu:

"Some boys kiss me, some boys hug me
I think they're O.K.
If they don't give me proper credit
I just walk away"

Ja siis ilmub välja uhkest Hummerist beibe, kellel on kõrini kõigest ja ta laulab:

"Everybody's talking all this stuff about me
Why don't they just let me live?
I don't need permission, make my own decisions
That's my prerogative
that's my prerogative
(it's my prerogative)"


SELLINE REAALSUS SIIS SIINPOOL JA SEALPOOL ATLANDIT.
ME TAHAME KÕIKE JA KOHE JA KUI ME SEDA SAAME, SIIS EI TAHA ME ENAM MIDAGI MUUD KUI PRIVAATSUST JA NATUKE ARMASTUST OMA POPKORNISTESSE JA MTV-STESSE PÄEVADESSE JA METSIKUTESSE PEOÖÖDESSE.


Ameerika ja Eesti.
Võta või jäta.
Mõlemad on hullud.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home