Sunday, May 01, 2005

SALOMON VESIPRUUL

Eile toimus Mustpeade majas maailmaesiettekanne- humoratoorium"Suremata kuulsus Salomon Vesipruul".Ma lihtsalt ei saa vastu panna kiusatusele kirjutada siia libreto esimesed read.Ma ei saa siinkohal hoiduda irvitamast.
Ma ei siinkohal üldse mitte mööda vaadata, et nad pakkusid enne klassikalise muusika ettekannet viina. Ja ma ei saa mitte muiata, kui mulle meenub, et mind tutvustati eile põgusalt kahele viiuldajale.


Evangelist: Salomon Vesipruul oli tõusev täht eesti luuletaevas, juba varases nooruses oli tema selgelt aru saanud, missugune kuum vaim tema põue seest õhkus, missugusele tähtsale tegevusele saatus teda oli kutsunud.

Salomon:Mul on õigus Homerost, Shakespeare`i ja Goethe`t põlata, aga ma olen rahul, kui mind ükskord eesti Shilleriks saab nimetama.

Evangelist:kindla nõuga oma rahvale jäädavat vaimuvara ja esimest suremata nime kinkida, istus Salomon maha ja tõukas sule tindipotti.Töö edenes imeliku kiirusega, sest õhtuks olid kaks sulevart ühest otsast teiseni puruks näritud, kolm poognat paberit tindiplärakaid täis ja luuletaja sõrmed küünarnukist saati süsi-mustad;luulest juba pealkiri " LEEKIV ARMASTUS " valmis.Teisel päeval said luuletuse esimesed sõnad "Ma armastan "lõpetatud.Nädala lõpus jõudis Salomon otsusele, et tema vaim salmide loomiseks veel küps ei olnud.Sõpradele seletas ta asja ligemalt ja laskis märgata, et ta eesti rahva arusaamist kõrgema luulekunsti kohta veel nõrgaks ja meistritööde kirjutamiseks liiga varaseks pidavat.Salomon ei langenud kordagi selle patu sisse,et ta oma annete pärast kahtlema oleks hakanud; ta teadis, et tema luuleallikas ühel päeval kangesti voolama hakkab ja terve maailma tema kiitust täis paiskab.Ja siis võttis ta nõuks üht uudisjuttu kirjutada.Tal oli küll natuke häbi oma suuri andeid nii viletsa töö tarvis raisata, sest mis asi võib kergem olla kui juttude kirjutamine?Pole muud vaja, kui võta tindipotist ja lao paberi peale. ja nii võttis ta siis ette täies vabaduses ja segamata rahus luuletööd tõsiselt kätte võtta.Linna viimases otsas, kus majad madalad ja üüri-hinnad odavad, asus Salomon suvekorterisse.

Salomon:Ja siit Salomon algab sinu tee kuulsusele, mine ja kõnni ja valluta maailm.Taevas paistab päike, paistab minule, linnukene sirtsub, sirtsub kellele.


SEE BLOG SIIN EI PRETENDEERI MITTE MILLELEGI.
SEE BLOG SIIN RÄÄGIB ANTON NARI VIIMASEST KUUST TARTUS.


WHETHER you like it or not-I don`t care at all.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home